2010. március 5., péntek

Sertés-szűzpecsenye gombaszósszal és pennetésztával



Volt itthon egy kis darab szűzpecsenye a fagyasztóban, tényleg kicsi, mindössze 30 dkg volt az egész. Mivel ez a sertés egyik legfinomabb része, szerettem volna úgy elkészíteni, hogy finom is legyen, és azért jól is lakjunk vele.

Ekkor arra gondoltam, hogy csinálok mellé egy finom gombaszószt. A megfelelő receptet ehhez Szamóca oldalán találtam meg.

Hozzávalók:

30 dkg szűzpecsenye
só, bors, kakukkfű

25 dkg sampinyongomba
1 kisebb fej hagyma
só,bors,
1 csokor petrezselyemzöld
1 dcl száraz fehérbor
1 tojássárgája
3 dcl tejszín
1 dcl tejföl
1 kiskanál finomliszt

25 dkg pennetészta

A húst ujjnyi vastagra felszeleteltem. Nem klopfoltam ki,csak kicsit ellapogattam a kezemmel. Sóztam,csipetnyi kakukkfűvel , és frissen őrölt zöldborssal megszórtam.
Egy serpenyőben kevés olivaolajat hevítettem, ráraktam a húsokat. 1-2 perc alatt szépen megprirult az egyik oldala,ekkor megfordítottam, és a másik oldalát is megpirítottam.
Így a hús kapott egy kérget, ami megakadályozza, hogy a későbbiek a során kiszáradjon.
Ekkor öntöttem alá egy kevés vizet, kb. 0,5 decit, és fedő alatt készre pároltam.




Közben egy másik serpenyőben is olajat forrósítottam,majd rádobtam a finomra vágott hagymát,lassú tűzön üvegesre pároltam. Ekkor hozzáadtam a felszeletelt gombát, sóztam,borsoztam. Néha megkeverve addig sütöttem,míg a levét elfőtte.
Ekkor beleraktam az apróra vágott petrezselyemzöldet, és felöntöttem a borral.
A tejfölt, tejszínt, tojássárgáját jól elkevertem, sóztam, borsoztam, 1 kiskanálnyi liszttel besűrítettem. Alaposan keverjük el,nehogy csomós maradjon.
Ráöntöttem a gombára, és 1-2 perc alatt összeforraltam vele.



Tányérra szedtem a tésztát, mellé a szószt, majd ráhelyeztem 2-3 db szűzpecsenyét.
Nagyon finom lett így együtt.

Nincsenek megjegyzések: