2010. február 5., péntek

Parmezános hal chilis kukoricával




Rögtön előre kell bocsátanom,hogy én ennyire finomat már rég nem ettem!Nagyon összetalálkozott az ízlésemmel.
Pedig a receptjét már legalább egy éve , hogy feljegyeztem magamnak. Az Nlc egyik főzős topikjára Sziszi rakta fel. De ahányszor eszembe jutott,hogy meg kéne csinálni,valamelyik hozzávaló mindig hiányzott. Most végre együtt volt hozzá minden. Csak most meg a bátorságom ment el picit... mit lesz,ha mégsem fog ízleni? Ezért a hal nagyobbik részét hagyományos módon kirántottam, csak egy nagyobb szeletet készítettem el ezen a módon. Ez nagy hiba volt! Legközelebb az egészet így fogom csinálni.
Az eredeti recepten csak nagyon picit módosítottam , és köretnek rizst készítettem az általa írt burgonya helyett.

Hozzávalók:

0,5 kg pangasius filé /másfajta hal is megfelel/
15-20 dkg parmezán sajt
1 doboz csemege kukorica /425 ml/
1 tojás
1,5 dcl tejszín
liszt
só, őrölt színes borskeverék,
kakukkfű, csipet pirospaprika
1 chili paprika
olívaolaj
1 evőkanálnyi vaj

A filéket mossuk meg, és töröljük szárazra. Sózzuk és szórjuk meg egy leheletnyi frissen őrölt színes borskeverékkel. A halszeleteket mártsuk először lisztbe, majd a felvert tojásba, végül pedig a reszelt parmezánba. Kevés olívaolajban óvatosan süssük ki.

Egy serpenyőben forrósítsuk fel a vajat, adjuk hozzá a levétől lecsepegtetett kukoricát.Sózzuk,borsozzuk, pár pecig kevergetve pároljuk,míg levet nem enged. Ekkor lehúzzuk a tűzről, hozzáadunk egy fél összevágott chilipaprikát, és csipetnyi őrölt pirospaprikát. Visszarakjuk a tűzre, adunk hozzá egy mokkáskanálnyi szárított kakukkfüvet, 1-2 percig ezzel is pároljuk. Majd hozzáadunk kb. két maréknyi reszelt parmezánt és felöntjük a tejszínnel. 2-3 perc alatt kevergetve összefőzzük.

A parmezános kukoricát még melegen a halra szedjük. Adhatunk mellé párolt rizst vagy sült krumplit is.
A hal, a parmezán és a csípős kukorica remekül kiegészíti egymást.

Ha csak tehetjük, kínáljunk mellé száraz fehér bort.

Nincsenek megjegyzések: