2010. január 24., vasárnap

Székelykáposzta




Hozzávalók:

70 dkg disznócomb vagy lapocka
1 kg savanyú káposzta
1 fej hagyma
2,5 dcl tejszín
0,5 liter tej
4 evőkanál finomliszt
só,feketebors,szegfűbors, pirospaprika,babérlevél
olaj vagy zsír

Kóstoljuk meg a káposztát,hogy nem túl savanyú-e. Ha igen mossuk át hideg vízben.
Egy nagyobb lábasban olajat hevítünk, rádobjuk a finomrá vágott hagymát,és üvegesre pároljuk.Hozzáadjuk a kisebb kockára vágott húst, és minden oldalát fehérre sütjük.
Ekkor jöhet rá a pirospaprika, só és őrölt bors. Felöntjük vízzel, és hozzáadjuk a káposztát.
Ízesítsük babérlevéllel,2-3 szem szegfűborssal. Annyi vizet tegyünk hozzá,ami éppen ellepi.
Fedő alatt kb. 1 óra hossza alatt készre főzzük.
Amikor a hús megpuhult, behabarjuk. A tejben elkeverjük a lisztet csomómentesre, és a forrásban lévő káposztához öntjük. Hozzáadjuk még a tejszínt is, párat forralunk rajta.

Kenyeret vagy knédlit adunk mellé.

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Milyen jó kis étel ez télen!Imádom!

Gyöngyi írta...

Tetszik a tálalásod, hogy a kenyeret is meglocsoltad kissé! Nagyon finom, szerem!

idppp írta...

A tejszín tejföl helyett és a knédli tálalása nem magyar konyhára vall, hanem szlovákra! A tejföl nem véletlenül Hungarikum, nem lehet a más ízű tejszínnel helyettesíteni!

Szemi írta...

A knédli nem a véletlen műve, Szlovákiában élek, és mi szeretjük. És mint látod, a tejfölt mégiscsak lehet tejszínnel helyettesíteni, én is megtettem. :)) Mi így szeretjük, azért csinálom így. Aki tejföllel szereti, tegyen bele azt. Nem írtam,hogy ez az egyetlen helyes mód. Én azt írom le, ahogy én készítem. Aztán mindenki eldöntheti, hogy ő így , vagy inkább másképp készíti-e el.