2009. október 15., csütörtök

Sokmagvas rozskenyér




Hozzávalók:

30 dkb kenyérliszt BL-80
30 dkg rozsliszt RL-90
15 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt
1,5dkg élesztő
1 dcl kefír /vagy tejfol, fehérjoghurt/
3 dcl langyos víz
2 evőkanál olaj
2 evőkanál lenmagpehely
3 kiskanál só
1 kiskanál cukor
csipetnyi aszkorbinsav,1-1 evőkanál lenmag, napraforgómag és tökmag.

A hozzávalókból a kenyérsütőgépben tésztát dagasztottam. Átraktam egy kelesztőtálba, és 20 percig pihenni hagytam,majd átgyúrtam. Visszaraktam a kelesztőtálba, és a duplájára kelesztettem. Ekkor kivettem,megformáztam, és beleraktam egy sütőpapírral bélelt kerek jénai tálba.Letakarva hagytam kb. 1 óra hosszat kelni. Ekkor pengével bevágtam a tetejét , majd vízzel lespricceltem. Megszórtam a magokkal, majd a 220°C-ra előmelegített sütőbe toltam. 10 perc után a hőfokot levettem 180 °C-ra , és még 30 percig sütöttem.
Miután kivettem, rögtön lespricceltem hideg vízzel.Rácsra téve hagytam kihűlni.

2 megjegyzés:

Thrini írta...

Szép kis cipó!

Látom sikerült a képfeliratozás. Én is rájöttem a trükkjére, pótoltam is gyorsan a képeimen. :))

Szemi írta...

Thank you for you compliment!