2009. október 13., kedd

Meggyes-rácsos kelt kalács




Ehhez a kalácshoz is azt receptet használom, amit a tobbihez. Itt megtalálható.

Az elkészítése a következő:
A megkelt tésztát elosztom 2/3 és 1/3-os részre. A tészta nagyobbik felét kinyújtom , és a sötőpapírral bélelt tepsire rakom. Rászórom az alaposan lecsöpögtetett meggyet, meghintem egy kis fahéjjal és bővebben cukorral.
A megmaradt kisebb rész tésztát kinyújtom, derelyevágóval csíkokat vágok belőle, és átlósan a meggyre rakom.Felvert tojással megkenem a csíkokat,majd a 180 °C-ra előmelegített sütőbe tolom.Addig sütöm, míg a teteje szép piros lesz.

Megjegyzés: bár a meggyet alaposan lecsepegtettem, a közepén mégis kicsit elázott a tészta. Erre még ki kell találnom valamit, vagy egy picit elősütni a tésztát, és úgy rárakni a meggyet, vagy pedig megszórni valamivel, ami beszívja a levet. Talán egy kis darával.
Ha esetleg van valakinek erre ötlete, szívesen fogadom.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Én pocukros darált dióval szoktam meghinteni a tésztát, mielőtt rászórom a meggyet. Ez felszívja a meggy levét és finom is!
Remélem segítettem!
Egyébként zseniális a recept és gyönyörűen mutat a sütid a fotón!
Üdv.:Molnár Kata

Szemi írta...

Szia Kata!

Köszönöm a dicséretet, és az ötletet is, nagyon jónak találom! A dió és a meggy jó párosítás. :)

Névtelen írta...

vagy......Keverd össze a meggyedet tejszin /vagy ha nincs vanillia/ izü pudingporral ugy tedd a tésztádra jo Szaftos marad!!!!!!
üdv Susi

Szemi írta...

Köszi, ez jól hangzik! :)