2009. október 6., kedd

Mákos ördögpogácsa




Ezt a receptet Rita konyháján találtam, sok más finomsággal egyutt. Megcsináltam, nagy sikere volt a család korében.

Hozzávalók: 10 dkg darált mák, 20 dkg finomliszt, 20 dkg puha vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, 1 csomag vaníliás cukor, 1 narancs reszelt héja .
A hozzávalókat osszegyúrjuk, legalább 1 órát a hutoben pihentetjuk. Utána kézzel kis darabokat csípunk le belole,golyot formázunk, és valamivel,aminek gombolyu a vége /pld. parafadugó :) /, mélyedéseket csinálunk a kozepébe. Megtoltjuk valami savanykás lekvárral, jelen estben én málnalekvárt használtam. 170 °C-ra elomelegített sutoben, légkeveréssel 8-10 perc alatt készre sutjuk.
Én citromot használtam a narancs helyett.Ráadásul nem tudtam,hogy a mákot le kell darálni, így egészben kerultek bele a mákszemek. De így is jó lett!

Nincsenek megjegyzések: