2009. október 12., hétfő

Mákos kelt kalács barackkal




Ennek a kelt kalácsnak a tésztája ugyanaz, mint amit a briósnál is használok.

Amikor megkelt a tészta, 2 részre osztottam. A mákot ledaráltam és porcukorral elkevertem. Kevés tejet a mikróban felforraltam, majd a mákra öntöttem, épp csak annyit,hogy ne legyen nagyon száraz.
A tésztát téglalap alakúra nyújtottam, ráraktam a mákot , majd a félbevágott sárgabarckokat.Feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsire raktam. Tetejét megkentem 1 felvert tojással.
Az 50 °C-ra előmelegített sütőbe raktam, aminek az aljára kis edényben vizet tettem. Itt még 30 percig kelesztettem.
Majd rákapcsoltam a sutőt 170 °C-ra és légkeveréssel addig sütöttem,míg szép piros lett a teteje. Ekkor kivettem, és langyos, cukrozott tejjel megkentem, így szép fényes lett.

Megjegyzés: használhatunk befőttet is.

Nincsenek megjegyzések: