2009. október 14., szerda

Húsvéti bárány




Még tavasszal találtam Nikkancs oldalán ezt a kelt kalácsból készült bárányt . Sajnos ez az oldal azóta megszűnt, még szerencse,hogy elmentettem magamnak a receptet és a hozzávaló sablont is.

Nagyon megtetszett, és szerettem volna elkészíteni húsvétra.Első látátsra bonyolultnak tűnt,de azért belevágtam. Nem bántam meg, mert a tésztája valami isteni finom, ráadásul az elkészítése tényleg csak első látásra nehéz.
Az első sikeres bárányom mintájára kicsit később egy kost is készítetettem.Egy barátunknak csináltam szülinapjára, aki a kos jegyében született. Mondhatom,hogy jobban örült neki, mint a tortáknak! :))


Hozzávalók:
2 dl tej
10 dkg puha vaj
1 csipet só
1 tojás
1 citrom reszelt héja
50 dkg finomliszt
75 g cukor
1 cs száritott élesztő vagy 3 dkg friss élesztő
A szeméhez mazsola vagy cukorgyöngy
A fülecskéhez 1 egész szem mandula vagy dió
porcukor a bundájára

Elkészitése:

A fenti hozzávalókból kenyérsütő gépben tésztát dagasztottam, majd duplájára kelesztettem. (Ez a művelet természetesen kézzel is elvégezhető).
Kelesztés után lisztezett felületre boritottam. Sütőpapíron nyújtottam ki a tésztát, így ezzel együtt át is tudtam helyezni a tepsire.

Ezt a sablont nyomtassuk ki, vagy rajzoljuk át egy A4-es papírra, és vágjuk ki.




A kinyújtott tésztára ráfektettem ezt az előre kinyomtatott és kivágott sablont, és egy hegyes kés segitségével óvatosan körbevágtam, hogy a sütőpapírt ne sértsem meg. A sablonról ollóval óvatosan vágjuk le a fejecskéjét, erre még szükség lesz.





A báránykát kenjük meg 1 felvert tojással.
A szélén megmaradt tésztadarabokból apró golyókat kell formázni (nem kell egyformának lenniük), és kirakni vele a bárányka bundáját. A fej és a lábak kimaradnak.

Ha teljesen kész, akkor az egész báránykát lekenjük a maradék tojással, majd 20 percen át pihentetjük.





A szeme mazsolából a füle pedig aszalt dióból készült.De használhatunk mandulát, vagy pedig cukorírót is erre a célra.

Ezután mehet a sütőbe. 175 fokon, hőlégkeverés mellett sütöttem, figyeltem, és amikor szép pirosra sült, akkor vettem ki.



Ha kihűlt, akkor a félrerakott papírfejjel letakarjuk ezt a részt, a többit porcukorral bőven megszórjuk,hogy szép fehér legyen a bundája.

3 megjegyzés:

Thrini írta...

De jópofa!!
http://myfxadvice.com foreign exchange

Buburuza írta...

Nagyon tetszik:)

Szemi írta...

Köszi, próbáljátok ki! :)