2009. október 19., hétfő

Gesztenyés golyók



Ez egy gyorsan, sütés nélkül elkészíthető édesség.

Hozzávalók:

25 dkg gesztenyemassza
20 dkg háztartási keksz
2 dcl meggylé
30 dkg meggy
rum, vagy rumaroma

A háztarátsi kekszet ledaráljuk, hozzáadjuk a gesztenyemasszát és a meggylevet.Tehetünk bele kevés rumot, vagy rumaromát is. Az egészet összegyúrjuk, és kis golyókat formázunk belőle.Mindegyik közepébe egy meggyszemet teszünk, majd kókuszreszelékben meghempergetjük.

Megjegyzés: a meggy csak hozzávetőleges mértékben van beírva, attól is függ,mekkora golyókat formázunk, hány darab lesz belőle.
Használhatunk friss meggyet vagy befőttet is, én fagyasztott meggyet olvasztottam fel, az tettem bele. A meggylé helyett is turmixolt meggyet használtam.
A sütinek jót tett,hogy 2-3 napig állni hagytam, addigra jól összeértek az ízek, és az állaga is jobb lett.

1 megjegyzés:

Nóra írta...

A testvérem rajong a gesztenyés édességekért, jól jött a recept, mert hamarosan nálam tölt pár napot, meglepem vele. :-)