2009. október 21., szerda

Francia briós




A receptet trinity oldalán találtam.Olyan guszták voltak azok a briósok,hogy rögtön tudtam: ezt nekem is ki kell próbálnom!
Nagyon finom lett,puha, foszlós a tésztája.

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
2 dcl langyos tej
4 dkg élesztö
1 egész tojás+1 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
5 dkg olvasztott vaj
1 evőkanál burgonyapehely
5 dkg porcukor
1 vaníliás cukor /vagy vanília kivonat/
1 tojás a tésztát lekenni.

A hozzávalókat beraktam a kenyérsütőgépbe, és beindítottam a dagasztóprogramot /1,5 óra/.Mikor elkészült kivettem, finoman átgyúrtam, és 9 részre osztottam.Megformáztam belőle a briósokat :mindegyik tésztadarabból levágtam egy keveset,a nagyobb részt gömbölyűre formáztam és a közepébe lyukat csináltam az ujjammal. A kisebbiket csepp alakúra igazítva ráültettem erre.
Mivel nekem nem volt olyan kis edényem,amit berakhattam volna a sütőbe, így csak simán sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
Lekentem a felvert tojással, és 50°C-ra előmelegített sütőbe raktam,aminek az aljába kis edénybe vizet tettem. 20 percig ebben a gőzös sütőben kelesztettem, majd rákapcsoltam a hőfokot 180 °C-ra.
Mikor szép aranybarnára sültek,akkor kivettem a sütőből,és langyos, cukrozott tejjel megkentem a tetejüket.

Megjegyzés: kicsit nagyok lettek, legközelebb 12 darabra vágom majd a tésztát.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Örülök, hogy ízlik!!!
Igen, nekem is nagyok lettek-ezt írta az eredeti recept, ráadásul az én formáim még talán nagyobbak annál is...
Simán lehet 12 részre osztani...
( Így viszont egy kamasznak elég volt tízóraira az 1 db:DD)

Jade írta...

Nagyon szepek lettek!