2009. október 6., kedd

Fokhagymás sós kalács



Ezt a receptet szintén az NLc-n találtam, murkocska írta be.

Hozzávalók:

3 dcl tej, 14 dkg vaj, 2 tojássárgája, 60 dkg kenyérliszt, 2,5 dkg éleszto, 1 tk. cukor, 2 tk. só.
5 - 10 dkg vaj és 5 gerezd fokhagyma a kenéshez.

A kenyérsutogépben bedagasztottam a tésztát ,majd hagytam a duplájára kelni. Kivettem, téglalap alakúra nyújtottam.Megkentem a fokhagymás vajjal, félbehajtottam, kicsit osszenyomogattam. A rovidebb oldalát 1,5 cm-es csíkokra vágtam. A csíkokat megcsavargattam,majd csomót kotottem rá.
Sutopapírral bélelt tepsire raktam, 20 percig kelni hagytam.A tetejét megkentem 1 felvert tojásfehérjével, raktam rá koménymagot, nagyszemu sót, szezámmagot.Majd beraktam az 50°C-ra elomelegített sutobe.A suto aljába egy kis edényben vizet raktam, hogy legyen egy kis goz,itt tovább kelesztettem még 20 percig.
Ezután rákapcsoltam a sutot 180°C-ra és légkeveréssel készre sutottem. Mikor elkészult,még forrón megkentem a maradék fokhagymás vajjal.

2 megjegyzés:

Limara írta...

Gyönyörű, szinte érzem az illatát! :)
Szeretettel gratulálok a blogodhoz, sok sikert kívánok! :)

Szemi írta...

Limara,koszonom szépen!