2009. október 11., vasárnap

Focaccia




Egy nyári estén,mikor hiába nyitogattam a hűtőajtót, nem találtam benne semmi kedvemre valót, kitaláltam,hogy csinálok focacciát.
Már úgyis régen fentem rá a fogam,nekiláttam recepteket keresni a neten.Nagyon sokfélét találtam.Aztán mindent egybevetve,kitaláltam egy saját receptet,ami lehethogy már nem is focaccia??? Mindegy minek nevezzuk,nagyon finomak lett!


Eloszor is bedagasztottam a tésztát a kenyérsütőgépben.Ugyanúgy csináltam,mint a kenyértésztát:
50 dkg BL-80-as liszt, 3 dcl langyos víz, 1 tk. cukor , 1,5 tk. só, 1 dkg élesztő,1 evőkanál olaj.
Kb. 15 perc dagasztás után kivettem,és hozzágyúrtam még kézzel kevés szárított oregánót és kakukkfuvet. Kelesztőtálba raktam,hagytam a duplájára kelni,majd 4 részre osztottam. Ismét hagytam kb. 20 percig pihenni. Addig kiontottem egy tálkába kevés olivaolajat,belereszeltem 2 duci fokhagymát és beleszórtam egy pici szárított oregánót és kakukkfuvet.

Egy tepsit kiolajoztam,az egyik bucit kerek formára nyújtottam és ráraktam. Megkentem a fűszerezett olivaolajjal,raktam rá lehéjazott paradicsom szeletkéket, friss bazsalikomot és egy kis reszelt sajtot.

Kinyújtottam a másik bucit is,és betakartam vele. A széleit osszenyomkodtam,és ujjheggyel kis mélyedéseket nyomtam a tésztába.Megkentem még kevés fűszerezett olivaolajjal,megszórtam durvára őrölt sóval,és hagytam még kb. 15 percig pihenni. Aztán mehetett is a 200°C-ra előmelegített sütőbe,ahol ropogósra sütöttem.

Még melegen megkentem egy kis maradék fűszerezett olívaolajjal.
Majd megettük, és finom száraz vörösborral leöblítettuk. :))

Megjegyzés: ebből az adagból 2 kerek, kb. 22 cm átmérőjű focaccia lett.

Nincsenek megjegyzések: